Podpis elektroniczny

Podpis elektroniczny

FIRMA POLBIT JAKO AUTORYZOWANY PARTNER CERTUM

Prowadzimy „od ręki” sprzedaż zestawów z certyfikatem kwalifikowanym, podpisów mobilnych SimplySign, pieczęci elektronicznych, skrzynek e-Doręczeń oraz dostępu do innych Usług Zaufania.
Przygotowujemy wnioski o wyżej wymienione usługi.
Potwierdzamy tożsamość osób ubiegających się o certyfikat,
pieczęć elektroniczną lub skrzynkę e-Doręczeń.
Dokonujemy odnowień certyfikatów.

W skład nowo zakupionych zestawów wchodzą urządzenia do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego: karta kryptograficzna z wygenerowaną parą kluczy, czytnik karty, oprogramowanie i instrukcja.
Zestaw taki należy następnie, po spełnieniu określonych czynności, aktywować w dowolnym momencie.

Mobilny podpis elektroniczny to podpis niewymagający fizycznego czytnika ani karty z certyfikatem.
Umożliwia złożenie podpisu na urządzeniu mobilnym, takim jak smartfon czy tablet, a także na komputerze. Wymaga to zainstalowania na telefonie lub tablecie specjalnego oprogramowania, które generuje token pozwalający na przyłączenie podpisu do urządzeniu, na którym składany jest podpis.

Kwalifikowana pieczęć elektroniczna to podpis elektroniczny, w którym pokazane są dane firmy (nazwa, adres i inne dane) a dane osoby podpisującej są ukryte. Pieczęć elektroniczna służy do uwierzytelnienia dokumentów firmowych, a e-podpisu używa się, gdy potrzebne jest oświadczenie woli konkretnej osoby.

Firma POLBIT pomoże przy załatwianiu wszelkich formalności wymaganych przy uzyskaniu kwalifikowanego certyfikatu, pieczęci elektronicznej lub skrzynki
e-Doręczeń, dokona weryfikacji tożsamości przyszłych subskrybentów, jak również zainstaluje niezbędne urządzenia i oprogramowania oraz przeszkoli w tym zakresie.

W chwili obecnej podpis elektroniczny może być wykorzystywany w wielu aplikacjach stosowanych w działalności gospodarczej.

Do najistotniejszych należy zaliczyć:

Program PŁATNIK
Platforma Usług Elektronicznych e-ZUS
e-deklaracje Ministerstwa Finansów
Wysyłanie plików JPK
Skrzynka e-Doręczenia
System fakturowania KSeF
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
Systemy poczty elektronicznej
Elektroniczny dostęp do KRS, CEIDG, CRBR, Administracji Celnej
Elektroniczne zakładanie spółek w KRS
Elektroniczne Urzędy Podawcze Administracji Państwowej.

Przeprowadzamy instalacje i konfiguracje w/w systemów oraz szkolimy z zakresu ich efektywnego stosowania.

Dodatkowe informacje.

Zgodnie z ustawą z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, do wymiany danych z tymi podmiotami niezbędny jest podpis elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu kwalifikowanego.

Certyfikat kwalifikowany zawsze wydawany jest dla osobę fizyczną, a podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą tego certyfikatu jest zawsze traktowany jak podpis własnoręczny tej osoby.

Certyfikat kwalifikowany zawierający jedynie dane osobowe jest certyfikatem uniwersalnym i może być stosowany we wszystkich kontaktach z administracją publiczną, wszelkimi instytucjami (w tym z ZUS) oraz w relacjach biznesowych. Osoba posiadająca taki certyfikat i składająca podpis elektroniczny może działać zarówno we własnym imieniu, jak i w imieniu reprezentowanego podmiotu bez konieczności wpisania informacji o tym podmiocie do certyfikatu.

Istnieje także możliwość umieszczenia w certyfikacie kwalifikowanym dodatkowych informacji, takich jak dane reprezentowanego podmiotu. Jest to uzasadnione gdy zakres uprawnień danej osoby fizycznej wynika z jej umocowania lub z przepisów prawa itp. (prezydent miasta, burmistrz, wójt, dyrektor, główny księgowy).